hansenannemieke.reismee.nl

Singapore!

Singapore!

Zaterdag ochtend na een lange zit dan eindelijk om 6 uur s’ochtends gearriveerd in Singapore! Onze bestelde taxi stond klaar zodat wij al rond een uur of 7 bij het hotel aankwamen. De ons toegewezen kamer herkenden wij niet van de Booking.com site. Deze kamer was waarschijnlijk bedoeld voor de oudere chinees? en het was knap puzzelwerk om op nauwelijks 8m2 hier een tweepersoonsbed,een badkamer met wastafel, douche en WC in te creëren! Na een paar uurtjes slapen Singapore ingegaan, wat een bijzondere stad! Heerlijk geluncht in een van de vele food markets. Daarna nog wat rondgelopen in de Botanische tuinen, super mooi!

Zondag een tripje naar het Marine Bay gebied met die bijzondere hoogbouw. Rondgelopen door de Marine Bay Gardens en in de bloemenkas en de regenwoud kas en met verbazing gekeken naar al die kerstversiering tussen de tropische bomen en planten. In het midden van de regenwoud kas was een heus kerstdorpje gebouwd alwaar alle aanwezige Aziaten zich volgaarne lieten fotograferen in de meest geposeerde standjes die je kan bedenken!

Die food markets in Chinatown zijn bijzonder, in een grote hal zijn allemaal kleine street food zaakjes waar je de meest waanzinnig lekkere hapjes kan eten!Dat hebben we dan ook meerdere malen gedaan in die drie dagen!
ook nog even in Little India geweest. Als je uit de metro stapt, stap je een heel andere wereld binnen. Een kakafonie van verschillende mensen, kleurige stalletjes met allerlei bloemen die je per ons kan kopen en een heerlijke geur van Indiase kruiden. We hebben ons maar niet gewaagd aan een curry, deze varieerde van spicy hot naar hot naar super hot… Iets te sterk voor ons maag en darmstelsel.

Vervolgens op 5 december vertrokken naar Nieuw Zeeland, een vlucht van ruim 8 uur. Gelukkig vertrokken wij s’avonds zodat we nog wel wat konden weg dutten tijdens de vlucht.

geheim

Tja zo een lange reis hoort nou eenmaal bij zo een mooi avontuur! Gekukkig dat jullie daarna heerlijk bij konden komen in jullie luxe suite! 8m2 helemaal voor jullie zelf, wat een mazzel!!!
Beetje "flauw" dat jullie de curry niet aangedurfd hebben, zou die echt zo veel pittiger zijn geweest dan tomaten ketchup? ? Have fun lieve mensjes! Dikke kussssss

Marjolein

Ha Lieverds, wat fantastisch dit allemaal te lezen! Super super fijn voor jullie.
Ik geniet mee door het lezen en blijf vooral zo uitgebreid verslag doen hoor!
Leuk voor jezelf later en ook voor ons hier in het te koude Nederland(je) xxxM en W