hansenannemieke.reismee.nl

Nieuw Zeeland

Hidde!

Dinsdagmiddag eindelijk aangekomen in Nieuw Zeeland en van Christchurch met een binnenlandse vlucht naar Queenstown. In de aankomsthal stond Hidde stralend op ons te wachten. Eindelijk konden wij hem weer na 4 jaar in onze armen sluiten!! Nadat de traanbuisjes weer wat geleegd waren door naar het kantoor en laboratorium van Phytrack. Daar zijn Hidde en zijn compagnon Owen bezig met het ontwikkelen en bouwen van een internet platform, waarmee de fysieke stand van zaken van een stuk land of een deel van een meer via satellietbeelden, sensoren en big data inzichtelijk gemaakt kan worden. Zowel de overheid als bedrijven en particulieren kunnen hier gebruik van maken. Op basis van de verzamelde gegevens kunnen analyses gemaakt worden om zaken op een bepaald stuk land of meer te verbeteren.

Daarna door met de door Hidde aangeschafte blauwe Toyota Wish, je zou wensen dat je deze in Nederland kon kopen, naar ons eerste verblijf in NZ. Een kleine studio in het centrum van Queenstown met uitzicht op Lake Hayes.

Natuurlijk uitgebreid bijgepraat met Hidde die hier in NZ helemaal zijn draai en weg gevonden heeft! Fantastisch om te zien!!

Woensdag een toer rondom Queenstown gemaakt en in de middag bij Hidde gaan lunchen. Hij woont in een fantastisch mooi huis boven op een berg met een geweldig uitzicht op Lake Wakatipu. Behalve met compagnon Owen en een neef van Owen, Maddy, deelt Hidde dit huis met Yodi, een heel klein maar dapper en slim hondje. Het beestje lijkt als twee druppels water op master Yoda, de Jedi uit Starwars.

Op donderdag afgereisd naar Cardrona, een klein gehucht tussen Queenstown en Lake Wanaka. Daar hebben we een kleine studio gehuurd voor een week. De afgelopen dagen hebben we de omgeving verder verkend. Prachtige vergezichten en indrukwekkende bergen! Vreemd om hier in her late voorjaar, vroege zomer aangekomen te zijn. Alles staat in bloei, prachtige kleuren langs de weg en veel pasgeboren lammetjes. De mensen zijn hier super vriendelijk en layed-back en de sfeer is te vergelijken met die op onze Waddeneilanden. Zaterdag avond met Hidde, Owen en Maddy uit eten geweest in en Maleis restaurant, de keuken heeft veel overeenkomsten met de Indonesische keuken, heerlijk dus!
De komende dagen hebben we een paar excursies geboekt, een boottocht op Lake Wanaka en een hike op een eilandje in dit meer. Ook gaan we meteen vliegtuig een rondvlucht doen over de bergen en naar een gletsjer. Vanuit daar een hike naar de rivier en met de boot weer terug. Helaas waren alle bubgee jumps volgeboekt de komende maanden, dus daar komen we niet aan toe…..

Volgende week zaterdag gaan we met Hidde twee weken door het Zuidereiland reizen, lijkt ons helemaal fantastisch! Met kerstavond doen we met Hidde een boottocht met eten en drinken op de boot van Owen, samen met Maddy en vriendin en de ex,-vrouw van Owen. Op eerste kerstdag zijn we bij Hidde en Owen en maken we met elkaar het kerstmenu, ieder maakt een gang, we kijken er naar uit. Miek en Hidde koken samen en ik zal het toezicht houden, ja iemand moet het doen , toch?? Daarna gaan wij met z’n drie-en verder reizen door het Zuidereiland.

We houden jullie op de hoogte!

Dikke kussen van ons voor jullie allemaal!!

een jaloerse zoon...

Wauw wauw wauw!!! Wat heerlijk om te lezen dat jullie het zo goed hebben! En fantastisch om die kleine aap daar dan eindelijk weer eens tegen te komen aan de andere kant van de wereld! Ga lekker door met genieten en ik heb goed nieuws voor jullie: ik heb de aller aller aller laatste 3 plekjes van dit jaar gevonden voor de Kawararu bungeejump in Queenstown!!! Het koste wat maar ik heb ze uiteraard meteen vastgelegd... Jullie kunnen zelf bepalen wanneer jullie gaan!! Als jullie de naam "Meijers" noemen komt het helemaal goed! ;)
Geniet met z'n 3tjes en we kijken uit naar jullie aankomende avonturen, super leuk om zo toch een beetje mee te reizen! Hele dikke kusssssss!!

Marjolein

Geweldig!!! Veel plezier en ja... nu dus wel die Bungee jump doen haha. Ben benieuwd of jij dat doet Hans..... xxm

Hein

Super, ver weg van het kille en nogal gestresste koninkrijk der Nederlanden en het gure winterweer. Maar geen kerstboom om nog maar te zwijgen van kerstengeltjes. Maar misschien wel herdertjes die in zomerpyama de wacht houden. Geniet er maar van. Groeten en kussen, H,G&D

Marjolein

Prachtige foto`s! Blijf ze posten hoor! En ook de verhalen.
Is meteen je dagboek en leuk voor ons om te lezen en in gedachte mee te kunnen reizen.
XXX M

Hein

Wat en heerlijk arcadisch landschap. Geweldig voor jullie om daar doorheen te struinen. Blijf lekker genieten!

Meike

Fantastisch!!!! Heerlijk om te volgen. Beetje jaloersmakend wel ?
Geniet, geniet, geniet!! Dat doe ik vanaf de zijlijn.
Dikke kus voor jullie en Hid natuurlijk ?

Nel

Wat heerlijk om de verhalen te lezen . Ook mooie foto’s . Zo krijg je een goed beeld van wat jullie mee maken. Geniet lekker en laat ons maar heerlijk mee genieten